Art, música moderna, literatura, artesania

  • warning: Creating default object from empty value in /var/www/anticcami.3d6.odisean.com/var/www/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 33.
  • warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/anticcami.3d6.odisean.com/var/www/sites/all/modules/cck/content.module on line 1284.
  • warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/anticcami.3d6.odisean.com/var/www/sites/all/modules/cck/content.module on line 1284.
Artistes i la seva obra, galeries d'exposicions, grups de música, artesans.

INVOCACIÓ A SANTA MARIA DEL CAMÍ

Data: 
10/04/2014
Ubicació: 
Mil viaranys de pols daurada fins a la teva fita alada ens han menat, des del matí d'aquesta vida alatrencada, Santa Maria del Camí.   Sobre una boira falaguera, de Catalunya fins aquí de grat t'obrires la carrera, gentil i blava marinera, Santa Maria del Camí,   i ja no saps què t'enamora més, si la vall verda i sonora de Coanegra que et nodrí, o si la plana que t'adora, Santa Maria del Camí,   plena de ceps, garbes i fulla, i et besa els peus com un jardí. Com et prodigues onsevulla, damunt la roca i la despulla, Santa Maria del Camí!   Breus vianants d'una hora incerta, mig atuïts a la coberta de tants vaixells, ens tens aquí per a lliurar-nos com a oferta, Santa Maria del Camí,   de veus, de vots i d'esperances, avui que tornes a florir dins la nostra ànima i t'avances cap a un espill de recordances, Santa Maria del Camí.   Quan l'agost crema l'hemisferi i brilla més el tron aeri on el teu fill madura el vi, voltada d'ombres de misteri, Santa Maria del Camí,   beneeix una i tres vegades els vius d'avui i els morts d'ahir, estel de vespres i d'albades, viva saó de les anyades, blavenca torre de mirades, Santa Maria del Camí.   Miquel Dolç i Dolç, agost 1960
Autor / Font: 
Miquel Dolç: Poesia completa
Data: 
04/2014
edicions de la l·l

Bosc de Can Ginebreda

Data: 
04/12/2013
Ubicació: 
El Bosc de Can Ginebreda, conegut com el "bosc d'en Xicu", l'artista, és un espai on l'entorn natural es fusiona amb l'art; el bosc és el receptacle d'unes escultures que creen un ambient insòlit a Catalunya.
Autor / Font: 
PAS
Data: 
12/2013
Escultura del Bosc de Can Ginebreda

El xotis de la ratera

Data: 
27/11/2013
Ubicació: 
Estamariu té un xotis anomenat "El xotis de la ratera". Aquest tracta dels senyors que explotaven la gent del poble. El xotis de la ratera Per a qui vulgui seguir-lo, pot seguir molt bé el compàs. Quan sentiu tocar missa lo primer que heu de pensar és que obren la ratera, que a dintre trampa hi ha. La noia que vol casar-s’hi, això ha de tenir present: que ha de pagar el dret de cuixa a aquella mala gent. Paga, paga Josepet, o sinó te n’unglaran. Passaràs pel purgatori que ja mai més te’n trauran. Però el Josepet que n’anava prou lleuger s ense fer-li gens de por s’ha rigut d’aquella gent que en volia l’encasassió. Ara ve el dia de Pasqua, fins el cor ens fan tremolar envoltant parets i portes fins que els ous han fet baixar. De divuit a centes lliures haver-hi com hem de pagar a aquestos cares negres que no fan sinó ratar. N’han plantat uns madoganys se’n serveixen per fer por, costen deu “millons” de duros per explotar la nació. Segons planten la bandera i segons lo vent d’on ve aquí la giren i la decanten pel costat que els hi cau bé.
Text aportat per: 
PAS
Data: 
11/2013
Vista d'Estamariu

Ruta dels Murals Ceràmics de l'Alcora

Data: 
13/03/2012
Ubicació: 
L'ALCORA I ELS MURALS CERÀMICS L'Alcora és una població amb una reconeguda tradició ceràmica. La Reial Fàbrica del Comte d'Aranda, fundada en 1727, constituïx un dels màxims exponents de la història de la ceràmica espanyola. Les seves obres formen part de les col•leccions dels més destacats museus d'arts decoratives del món (París, Nova Iork, Madrid, Barcelona, València...), inclòs el Museu de Ceràmica de l'Alcora, que alberga un important repertori d'objectes ornamentals i exquisides peces de pisa i porcellana sorgides de la manufactura comtal. Però la ceràmica, a l'Alcora, és molt més. És indústria, és artesania, és història, és ensenyament, és present i futur. I en els últims anys s'ha anat generant un nou vincle entre l'Alcora i la ceràmica: la Ruta dels Murals Ceràmics, que embelleixen diversos espais del nucli urbà de la localitat i s'han convertit en una extensió a l'aire lliure del Museu de Ceràmica. Un conjunt de 5 murals de grans dimensions, obra de prestigiosos ceramistes contemporanis, que conviden a passejar pels carrers de l'Alcora i a aprofitar aquest recorregut per a conèixer altres punts d'interès ceràmic que converteixen la nostra localitat en un espai ideal per al desenvolupament d'iniciatives artístiques en ceràmica. (1995) En 1995 es va convocar un concurs d'idees per a decorar mitjançant un mural ceràmic el cos ixent de la façana posterior de l'antic ajuntament, restaurat com Casa de la Música. El projecte guanyador fou “Bloc de Notes”, Joan Antoni Rebés, que ve proposar un treball que resol amb originalitat el volum prominent d'aquest espai i que avui es pot admirar, majestuós, des del Passeig Baix la Vila, perfectament integrat en la façana urbana sobre el penya-segat natural de la vall del riu de l'Alcora. La simulació tridimensional d'una gran llibreta d'apunts musicals no solament harmonitza l'entorn, sinó que projecta cap a l'exterior l'activitat quotidiana que es desenvolupa en l'edifici, en el qual imparteix les seves classes l'Escola de Música de l'Agrupació Musical l’Alcalatén de l'Alcora. (2005) En 2005 es va convocar el 1r Premi Undefasa de Ceràmica Mural, gràcies a un acord entre l'Ajuntament de l'Alcora i aquesta empresa ceràmica local, amb l'objectiu de ornamentar alguns llocs del nucli urbà amb treballs artístics en ceràmica. La continuïtat fins al present d'aquest Premi ha estat el revulsiu definitiu per a la creació d'aquesta Ruta dels Murals Ceràmics. Sofia Beça (Porto, 1972), va guanyar aquesta convocatòria amb l'obra “Muro dentro do muro”, ubicat en un petit espai pròxim a la portada renaixentista de l'església parroquial i d'un dels portals de les muralles medievals del segle XIV. Una obra d'aire arquitectònic que, a través d'una finestra interior, vol ampliar les dimensions de la placeta, mostrant què hi ha més enllà del mur. Una espècie d'exercici d'arqueologia murària. (2006) “Cruce de caminos”, de Carlos Martínez Esteban (Madrid, 1955) va ser el vencedor del 2n Premi Undefasa per un treball pictòric, en el qual el suport ceràmic és la base sobre la qual es representen lliurement traços i línies que semblen moure's amb el vent, al mateix temps que les branques dels arbres que l’envolten. Les tonalitats suaus s'integren perfectament en un entorn arquitectònic amb diversos elements d'interès patrimonial, a les portes del nucli antic de l'Alcora. (2007) En 2007 el tercer Premi Undefasa es va dedicar a la tradició alfarera de l'Alcora, documentada des del segle XVI. En aquesta ocasió, el ceramista guardonat fou Diego Écija (Màlaga, 1979), amb el seu projecte “Árbol y tierra”: un arbre enfonsa les seves arrels en la terra; de les seves primeres branques sorgeixen mans estilitzades que van donant forma al mural. Són mans de terrisser que treballen el fang al torn i decoren les obres amb el pinzell. Diego Écija ha utilitzat l’estilització, l'abstracció i cert cubisme per a homenatjar aquesta tradició. El joc de colors i formes del mural, així com l'execució en relleu dels elements principals, donen dinamisme i energia al conjunt. (2009) El 4t Premi Undefasa ha estat per a José A. Miralles (Crevillent, Alacant, 1974). El seu monumental mural és un homenatge a la indústria ceràmica, o per a ser més exactes, als seus anònims protagonistes: figures humanes de perfil, homes, dones i nens, a peu o sobre dues rodes, sols o en grup, anant i venint, metàfora i síntesi dels milers de passejos realitzats, de petits trajectes anònims i quotidians de casa al treball i del treball a casa; de tot el que ha estat testimoni permanent i silenciós aquest mur que ara adquireix una nova dimensió, per a convertir-se en un referent històric d'un temps i un espai perduts o, si més no, inevitablement transformats.
Autor / Font: 
Museu de Ceràmica de l'Alcora
Data: 
03/2012
"Árbol y tierra" de Diego Écija
Vista del Passeig baix la Vila. Mural "Bloc de notes"

El museu Teresa Pascual.

Data: 
29/02/2012
Ubicació: 
          Teresa Pascual(1914-1995). És una pintora que passava els estius al poble. Va col·laborar amb Carles Salvador, entre d’altres, amb la col·lecció de dibuixos de Festes de Benassal. Els fills han cregut que  el millor lloc on podia quedar la seua obra era Benassal, i per això l’any 1999 van crear el Museu Teresa Pascual, tot i que actualment està tancat al públic.
Data: 
02/2012
El museu Teresa Pascual.

La talla de fusta, l'art del treball de la fusta en Costur.

Data: 
25/11/2011
Ubicació: 
Ubicació: 
En la població de Costur podràs trobar diferents artesans i tipus d'artesania. Un exemple és la talla de fusta i els rellotges amb fusta d'olivera realitzats per Víctor Fortanet.   Amb la talla de fusta es pot representar quansevol motiuque una persona puga imaginar, com: escuts heràldics,marcs per quadres i  espills, còpies de quadres famosos, bodegons, taulers d'escacs , trofeus, cartells, etc... Tots aquests treballs són totalment personalitzats.Els rellotges d'olivera són peces úniques d'artesania,creades primer per la nafura i després modelades per la mà de l'home. Tots ells provenen de la fusta de la poda.Pots gaudir d'una gran varietat de formes, grandàries i models. Tota aquesta artesania donarà un toc d'exclusivitat al racó més acollidor de la teva casa. Pots veure-la també al seguent blog: www.tallaartesana.blogspot. com             
Autor / Font: 
Victor Fortanet
Data: 
11/2011
La talla de fusta, l'art del treball de la fusta en Costur.

La cova Remígia, La Capella Sixtina del Neolític

Data: 
10/11/2011
Ubicació: 
Al barranc de la Gasulla i els voltants podem trobar una de les coves més espectaculars de l’art mediterrani: la cova Remígia, amb centenars de figures a les parets . Per visitar-la cal avisar al guia de la Montalbana. Aquestes pintures van ser declarades  Patrimoni de la Humanitat l’any 1998.                                                          
Text aportat per: 
Joan Ramon Martí Roca
Data: 
11/2011
La cova Remígia, La Capella Sixtina del Neolític

El Barranc de la Valltorta, Patrimoni de la Humanitat ,l'art rupestre del Mediterrani.

Data: 
28/10/2011
Ubicació: 
Ubicació: 
Ubicació: 
El barranc de la  Valltorta és l'indret més important del paisatge i la història de Tírig. Acull part del conjunt de pintures rupestres a l’aire lliure més important del món. Comprèn més d’un miler de figures distribuïdes en 21 abrics, entre els quals destaquen el de les coves dels Civils i la de la cova de Cavalls, les condicions ambientals d’aleshores, molt diferents de les actuals, en feien una zona fèrtil amb abundància de vegetació i caça. Això es reflecteix en les escenes representades als abrics: de caça, de lluita, religioses, de la vida quotidiana o mostres de les creences, amb el negre i el roig com a colors bàsics. El gran naturalisme d’aquesta expressió artística permet reconèixer figures de cérvols, senglars, cabres salvatges, cavalls i bous. La figura humana, escassa la de la dona i nombrosa la de l’home, té una importància central. Sovint hi apareix acompanyada amb arcs i fletxes en caceres, lluites i danses guerreres. Les pintures van ser descobertes l’any 1917,reconegudes com a patrimoni historicoartístic el 1924 i, finalment, declarades Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l'any 1998 dins del conjunt d’art rupestre de la conca mediterrània de la península Ibèrica.  
Text aportat per: 
Ramon Martí i Roca
Data: 
10/2011
El Barranc de la Valltorta, Patrimoni de la Humanitat ,l'art rupestre del Mediterrani.

n/d

n/d
Contingut sindicat
Aquest vincle no va enlloc